Teen tutkielmaa Suomen ja NL:n välisestä kaupasta toisen maailmansodan jälkeen. Tarvitsisen apua että mistä netti sivuilta tai kirjoista löytyisi tietoa?

Kysytty

Teen tutkielmaa Suomen ja NL:n välisestä kaupasta toisen maailmansodan jälkeen. Tarvitsisen apua että mistä netti sivuilta tai kirjoista löytyisi tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Osoitteesta http://www.libplussa.fi pääset selaamaan Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen kokoelmatietokantaa. Asiasanalla "ulkomaankauppa suomi neuvostoliitto" saat tulokseksi 10 teosta. Jos etsit nimekekentästä hakusanalla "idänkauppa" löydät lisäksi viisi muuta teosta, jotka kaikki liittyvät aiheeseesi. Osoitteesta http://helkaw.lib.helsinki.fi pääset Helsingin yliopiston Helka-tietokantaan, josta samalla asiasanalla löydät lisää nimekkeitä. Kirjastojen työasemilta pääset Suomen yliopistokirjastojen Linda-tietokantaan, josta löytyy yli 30 teosta aiheesta. Osa näistä on opinnäytteitä ja saatavissa ainoastaan lukusalissa luettavaksi, usein mikrokorttimuotoisena. Kirjastojen työasemilta pääset myös Aleksi-artikkelitietokantaan, josta varmasti löydät viitteitä aikakauslehtiartikkeleihin aiheesta.