Teen päättötyötä aiheesta kasvien mikrolisäys. Kysyisin aihetta koskevia kirjoja.

Kysytty

Teen päättötyötä aiheesta kasvien mikrolisäys. Kysyisin aihetta koskevia kirjoja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kasvien mikrolisäyksestä Oulun kaupunginkirjastossa löytyi ainoastaan:
- Haapala, Tapani: Pohjoisten puuvartisen kasvien mikrolisäys. Hki, 1992
Saatavuus selviää aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html .

Voit katsoa asiasanalla mikrolisäys esim. Oulun yliopiston kirjastosta http://pc124152.oulu.fi/cgi-bin/hyperlib/www.exp?28065 , josta löytyi esim.
- Kyte, Lydiane: Plants from test tubes : an introduction to micropropagation, 1996
- Ryynänen, Leena: Cryopreservation of buds and in vitro shoot tips of Betula pendula. Punkaharju : Finnish Forest Research Institute, Punkaharju Research Station, 1999 (KT-paino). - 59, [50] s. : kuv. ; 25 cm. - (Metsäntutkimuslaitoksen tiedonantoja, ISSN 0358-4283 ; 728). Diss. : Helsingin yliopisto.

Lisää kirjallisuutta asiasanalla mikrolisäys voit etsiä vaikkapa Luonnonvara-alan kirjaston tietokannasta http://kirjasto.oamk.fi/html/ykslvara.html , löytyi17 viitettä. Helsingin yliopiston Viikin tiedekirjaston kirjallisuusviitetietokannasta tuli noin 150 viitettä http://www-db.helsinki.fi/eviikki/Welcome.html .

Muutamia esimerkkejä lehtiartikkeleista:
- Röppänen, Jarmo: Mikrolisätty mansikantaimi ensisijaisesti emotaimi, Puutarha-uutiset vol. 45, nro 2, 1993.
- Uosukainen, Marjatta: Valon laadun vaikutus mikrolisäyksessä. Puutarhatieteen päivä, 1992.
- Sorvari, Seppo: Kasvulehdestä siemeniä, Puutarha & Kauppa, 1999:40, s. 4-5
- Uosukainen, Marjatta: Mikrolisätyt luumupuut - maasta se pienikin ponnistaa. Puutarha 1992:2, s. 86-88
- Lehtonen, Sylvi: Tuloksia talvenkestävien ruusujen mikrolisäyksestä: Puutarha-uutiset, 1992:7, s. 6-7
Lehtiartikkeleita voit etsiä asiakkaiden käytössä olevista Kati ja Aleksi tietokannoista.
Kirjastonhoitajien käytössä olevasta Arto artikkeliviitetietokannasta löytyi noin 50 lehtiartikkelia.