Hei!
Teen opinnäytetyötä, jonka tarkoituksena on tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Kemin kaupunginkirjaston tarjoamaan kirjapakettipalveluun. Palvelussa kirjastolla kootaan tietynlainen paketillinen kirjoja nuorten osastolta, jonka sitten Kemin kaupungin keskusvaraston työntekijät kuljettavat muiden kuormien mukana tietyn aikataulun mukaisesti. Palvelun asiakaskunta koostuu Kemin kouluista ja päiväkodeista.
Palvelu on luotu täyttämään lopetetun kirjastoauton paikkaa ja haluankin ottaa tutkimuksessani esille myös tätä näkökulmaa. En kuitenkaan halua keskittyä liiaksi kirjastoautoon, vaan pääkohteena tutkimuksessa on asiakastyytyväisyys kirjapakettipalveluun.
Haluaisinkin siis tietää mahdollisia lähteitä tällaiselle opinnäytetyölle. Hakeutuvista palveluista ylipäätään on kirjoitettu melko vähän, joten minulla on hienoisia vaikeuksia löytää sopivia lähteitä.
Vastaus
Erilaisia kirjaston palveluihin ja kirjastoautoon liittyviä asiakastyytyväisyystutkimuksia on tehty useita etenkin ammattikorkeakouluissa. Opinnäytteitä löytyy esim. Google Scholarin avulla. Niiden lähdeluetteloihin kannattaa tutustua.
Entä asiakastyytyväisyys ja palvelun/asiakaspalvelun määrittely osana tutkimustasi?
Voit etsiä kirjastoautot asiakastyytyväisyys https://scholar.google.fi/ tai hakeutuvat kirjastotyö. Suoraan oman työsi kaltaista tutkimusta ei löytynyt.
Kirjapaketti asiasanalla tuli tutkimus, jossa käsitellään kirjastopalveluita ikääntyneille Kangasalan asiakkaille http://tampub.uta.fi/handle/10024/97061 sekä kirjavinkkausta koskeva "Lukemattomat kirjat, lukematon nuoriso : lukutottumuskysely ja kirjavinkkaus toiselle asteelle" http://www.theseus.fi/handle/10024/54657 .
Kommentoi vastausta