Teen lopputyötä terapeuttinen kirjoittaminen aineopinoissa. Teemaksi ajattelin , Miten lapsuuden traumat ovat vaikuttaneet kirjaijoihin, jotka ovat purkaneet…

Kysytty

Hei. teen lopputyötä terapeuttinen kirjoittaminen aineopinoissa. Teemaksi ajattelin , Miten lapsuuden traumat ovat vaikuttaneet kirjaijoihin, jotka ovat purkaneet tunteitaan kirjoittamalla. Haluaisin nimiä suomalaisista kirjailijoista, jotka ovat kirjoittaneet yllämainitun tyylisä kirjoja? Toinen kysymys, kuka heistä antaa mielellään haastatteluja opiskelijalle?

Vastaus

Vastattu

Lapsuuden traumat ovat varsin monen psykologisen romaanin teemana, mutta niihin liittyvää omaeläkerrallista ainesta on enemmän tai vähemmän esim. seuraavien kirjailijoiden teoksissa:
Kreetta Onkelin Ilonen talo
Susanna Alakosken Sikalat
Antti Röngän Jalat ilmassa
Tuomas Kyrön Kirjoituskonevaras
Samuli Laihon Lasiseinä
Peter Franzénin Tumman veden päällä ja Samoilla silmillä
Taija Tuomisen Tiikerihai ja Kuningaskobra
Riina Mattilan Eloonjäämisoppi

Tuosta halukkuudesta antaa opinnäytetyötäsi varten haastattelu sinun on kysyttävä kirjailijoilta itseltään. Uskoisin, että haastattelupyynnön voisi esittää tietylle kirjailijalle vaikkapa hänen kustantajansa välityksellä.