Teen kouluprojektia saduista ja haluaisin tietää mikä on ollut suosituin satu aikavälillä 1993-2003?? Toivottavasti saamme vastauksen pian!

Kysytty

Teen kouluprojektia saduista ja haluaisin tietää mikä on ollut suosituin satu aikavälillä 1993-2003?? Toivottavasti saamme vastauksen pian!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Täydellistä vastausta kysymykseesi on vaikea antaa, koska mitään tilastotietoja ei ole mahdollista saada. Yleensä kirjastosta kysytään useimmin klassikkoja, joista tunnetuimpia ovat Grimmin veljesten sekä Perrault´n keräämät sadut sekä H.C. Andersenin sadut.

Näitä satuja on kyselty ahkerimmin meiltä Töölön kirjaston lasten osastolta:

Pieni merenneito/H.C. Andersen
Prinsessa Ruusunen (useita versioita, mm. Perrault´n)
Lumikki (Grimm)
Tuhkimo (Grimm)
Kultakutri ja kolme karhua (engl. kansansatu)