Tästä https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/suomalaisten-ufohavainnoista-usa-kiinnostui-kylman-sodan-aikana/ ufoihin liittyvästä jutusta tuli mieleen…

Kysytty

Hei!
Tästä
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/suomalaisten-ufohavainnoista-usa-k…
ufoihin liittyvästä jutusta tuli mieleen löytyisikö mistään mitään asiaan liityviä mainintoja Helsingin keskustasta 1960-luvulta. Muistelen kerrotun joskus kauan sitten että bussipysäkillä olleet ihmiset olisivat nähneet tunnistamattoman lentävän esineen.

Vastaus

Vastattu

Tapani Kuninkaan kirjassa Ufoja Suomen taivaalla on maininta ufohavainnosta Helsingin keskustassa vuonna 1967, mutta siinä ei kylläkään puhuta bussipysäkistä vaan havainto on tehty kerrostalon ikkunasta ja kohde on nähty rautatieaseman yläpuolella.

Vaara-kirjastoista löytyy myös Suomen ufotutkijoiden Uforaportti- kirjoja vuodesta 1995 vuoteen 2023, niihin on kerätty havaintoja paitsi julkaisuvuodelta myös aikaisemmilta vuosilta. Niitäkin voisi halutessaan selata.

Tutustumisen arvoinen voisi olla niin ikään Tapani Kuninkaan 100 ufoa Suomessa - kirja.

Asiaa voi tiedustella myös suoraan Suomen ufotutkijoilta, täällä yhteystiedot.