Tässäpä kiperä kysymys. Eli luin yli 20 vuotta sitten fantasiakirjan josta muistan vain hämärästi juonta ja kantta. Kirja oli pehmeäkantinen ja kokonaan tai…

Kysytty

Tässäpä kiperä kysymys. Eli luin yli 20 vuotta sitten fantasiakirjan josta muistan vain hämärästi juonta ja kantta. Kirja oli pehmeäkantinen ja kokonaan tai suurimmaksi osaksi valkoinen ja kansikuvassa oli nainen ja mies (demoni) piirretty 70-80 tyyliin.
Kirjassa tyttö tapasi/löysi olennon, demonin jota kukaan muu tytön perheestä ei nähnyt. He kasvoivat yhdessä, demoni vietteli tytön ja tämä tuli raskaaksi. Lopussa tyttö, nyt jo aikuinen kuolee. Demoni oli komea ja sillä oli
häntä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega ehdotti Margit Sandemon Jääkansan tarina -sarjan kirjaa Yön demoni. Juonikuvaus, alkuperäinen kansikuva ja julkaisuvuosi (1997) täsmäisivät.

Kirjan kuva ja lyhyt esittely sivulla
https://www.risingshadow.fi/library/book/1154

Kirjaa on yksi kappale Helmet-kirjavarastossa
https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2287424

2 ääntä

Kommentit

Mahtavaa se oli todellakin tämä!