Taskukirjasto ei toiminut täällä viikolla ollenkaan. Milloin ongelma korjataan? On päivitetty, on poistettu sovellus ja asennettu uudestaan - ei toimi!

Kysytty

Taskukirjasto ei toiminut täällä viikolla ollenkaan. Milloin ongelma korjataan? On päivitetty, on poistettu sovellus ja asennettu uudestaan - ei toimi!

Vastaus

Vastattu

Helmet-verkkosivujen uudistamisesta johtuen Taskukirjasto-sovelluksen ylläpito on lopetettu, sillä se ei ole yhteensopiva uuden verkkokirjaston kanssa. Uusi verkkokirjasto käyttää Kansalliskirjaston ylläpitämää Finna-palvelua, jolle Kansalliskirjasto ei ole kehittänyt omaa mobiilisovellusta.

Uusi Helmet-verkkokirjasto on jo avattu koekäyttöön, ja sen mobiilisivusto on korvannut Taskukirjasto-sovelluksen.

Lisää tietoa aiheesta ja ohjeita uuden Helmet-mobiilisivuston käyttöön löytyy täältä: Taskukirjaston tilalle Helmet-mobiilisivusto vuoden 2024 alussa

12 ääntä

Kommentit

Eikö sovellus pitäisi poistaa sovelluskaupasta?

Miksi poistettu käytöstä, kun sen korvaava sovelluskin on vasta koekäytössä? Taas tätä suomalaista touhua, että luovutaan heti ensi hetken tullen vanhasta vaikka uutta ja toimivaa saa vielä odottaa >:

Todella harmi, että taskukirjasto lopetettiin.

Oli kaikkinen pikkuvikoineen silti paras tapa uusia lainoja ja selailla aineistoa helposti kännykällä.

Toivottavastu tulee uusi sovellus tilalle. Sovellus on näppärä kun taas verkkosivustolle pitää aina kirjautua erikseen sisään.