Tarvitsisin tietoa Transilvaniasta, mitä kirjoja kirjastosta löytyisi, jotka liittyisivät pääosin siihen. Kaikki aiheeseen liittyvä (myös sen myyteistä…

Kysytty

Tarvitsisin tietoa Transilvaniasta, mitä kirjoja kirjastosta löytyisi, jotka liittyisivät pääosin siihen. Kaikki aiheeseen liittyvä (myös sen myyteistä kertovat, jos löytyy) kelpaavat!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

TRANSILVANIASTA (aikaisemmin TRANSSILVANIA) on tietoa suomenkielisenä
mm. tänä vuonna (2002) ilmestyneessä RISTO KARIN hakuteoksesessa
HISTORIAN ABC osassa 5 sivuilla 415-417.
Lisäksi Transilvaniasta on kaksi teosta:
MIKKO SAVOLAINEN: TRANSILVANIA. 1990.
OSMO LAMPINEN: Romanian unkarilaiset. 1989.

Maakuntakirjastojen yhteisessä tietokannassa MANDAssa on 17 viitettä
Transilvaniasta, joista 9 kpl suomenkielisiin kirjoihin , näistä viittausta mm
kaunokirjallisiin teoksiin,esim. kansansatukokoelmaan, runoantologiaan.
Manda-viitteiden joukossa muun muassa ruotsinkielinen käännös
Raymond T. McNally: Vem är Dracula. Verkligheten bakom myten
( Englanninkielinen alkuteos In search of Dracula. A true history
of dracula and vampire legends )
http://www.kansalliskirjasto.fi/

Internetisstä löytyi hakusanaa TRANSILVANIA tai TRANSSILVANIA hakusanalla mm.seuraavat viitteet:

Juplin.net | Myytit | Vampyyrit
... Transilvania, syrjäinen maa jossa armeijat taistelivat verisesti ja aateliset
rakensivat synkkiä linnoja Karpaattien kallioiseen esivuoristoon, on aina ...
http://www.juplin.net/myytit/vampyyrit.php