Tarvitsisin tietoa missä kaunokirjoissa on käsitelty ns. "toinen nainen" (tai mies yhtä hyvin) tematiikkaa?

Kysytty

Hei!

Tarvitsisin tietoa missä kaunokirjoissa on käsitelty ns. "toinen nainen" (tai mies yhtä hyvin) tematiikkaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Klassikkokirjoja aiheesta ovat esim. Gustave Flaubertin Rouva Bovary, Leo Tolstoin Anna Ka-renina ja Lady Chatterlyn rakastaja, kirjoittanut D.H.Lawrence. Nykykirjallisuudessa löytyvät mm. Joy Fieldingin Syrjähyppy, Tiina Lymin Susi sisällä, Niels Fredrik Dahlin Viime kesänä, Petri Karran Haarautuvan rakkauden talo, Anna-Leena Härkösen Ei kiitos, Lionel Shriverin Syntymäpäivän jälkeen, Pirkko Saision Voimattomuus, Riitta Jalosen Kuvittele itsellesi mies, Tuula-Liina Variksen Vaimoni ja Robert James Wallerin Hiljaiset sillat.