Tarvitsisin tietoa liikunnanohjaajan koulutuksella (opistotaso, ammattitutkinto, AMK) valsmituneiden sijoittumisesta työelämään skeä heidän palkkauksestaan …

Kysytty

Tarvitsisin tietoa liikunnanohjaajan koulutuksella (opistotaso, ammattitutkinto, AMK) valsmituneiden sijoittumisesta työelämään skeä heidän palkkauksestaan (huomioonottaen koulutus).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt tähän kysymykseen sopivia viitteitä Linda- Manda- enkä Arto- tietokannoista, jotka etsivät viitteitä Suomen tieellisistä kirjastoista ja niitten tilaamista lehdistä.

Tilastokeskuksestakaan en löytänyt mitään sopivaa, mutta jos haluat etsiä itse, katso www.tilastokeskus.fi

Tilastokeskuksen yhteystiedot: Käyntiosoite: Työpajankatu 13, Helsinki
Postiosoite: 00022 Tilastokeskus
Puhelin: (09) 17341 (keskus)

Suomen Urheilukirjastosta vastattiin, että jos tekee liikunnanohjaajien sijoittumisesta tutkimusta pitkällä
tähtäimellä, seuraavista viitteistä varmaan on hyötyä, mutta uutta aineistoa ei
löytänyt.

(Urheilukirjaston yhteystiedot:Suomen Urheilukirjasto
Olympiastadion
00250 Helsinki
puh. 09-434 22 521
faksi: 09-434 22 550
sähköposti: urheilukirjasto@stadion.fi )

Rakkaudestako liikuntaan? Tutkimus valmentajien ja ohjaajien motivaatioista,
työskentelyedelletyksistä, arvoista ja tulevaisuuden odotuksista; TUL r.y /
TKL r.y., 1989

Klemola, Heikki: Liikunnan ilon sanansaattajat 1940-1990 ; Suomen
Liikunnanohjaajat r.y., 1993

Heikkala, Juha, Tiensuu, Tanja: Liikuntakulttuurin kehitys ja liikunta-alan
työvoiman koulutustarve; Opetusministeriö-liikunta- ja nuoriso-osasto, 1997