Tarvitsisin tietoa, että missä lehdissä, kirjoissa tms. on juttua vesijuoksusta ja soutuspinningistä (sisäsoudusta). Videot yms. olisivat myös toivottuja.

Kysytty

Tarvitsisin tietoa, että missä lehdissä, kirjoissa tms. on juttua vesijuoksusta ja soutuspinningistä (sisäsoudusta). Videot yms. olisivat myös toivottuja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kotkan kirjaston aineistotietokannasta löytyy vesijuoksusta 1 kirja (Anttila Eeva-Liisa Vesijuoksijan käsikirja) ja 1 video (Virkisty vedessä). Saatavuustiedot voit tarkistaa osoitteesta http://kyytikirjastot.fi:8001/intro2.dll?formid=form2.
Kannattaa vierailla lähimmässä kirjastossa, sillä
kirjaston koneilla voit käyttää Aleksi- ja Arto -artikkelitietokantoja. Aleksista löytyy lukuisia viitteitä vesijuoksua käsittelevistä lehtiartikkeleista. Ohessa muutama esimerkki:
Arvonen, Sirpa: Villitseekö vesijuoksu sauvakävelyn lailla? Liikunta ja tiede 2005 ;4
Väisänen, Satu: Altaaseen! Anna 2005 ; 36.

Kyyti-tietokannasta voit tarkistaa, mistä kirjastosta lehdet löytyvät. Pyydä apua kotikirjastosi kirjastonhoitajalta.

Soutuspinninginstä aineistoa löytyy vähemmän, joitakin lehtiartikkeleita kyllä. Internetistä löytämäni linkit ovat aika ylimalkaisia ja vievät kuntosalien sivustoille. Ohessa malliksi yksi:http://www.takonsoutajat.fi/soutuspi.htm .
Kannattaisikohan aiheeksi valita vesijuoksu?