Tarvitsisin suomennostyötä varten lauseen näytelmästä Macbeth. Se on heti alussa, ensimmäinen repliikki jonka noidat lausuvat yhdessä. Alkuperäinen teksti…

Kysytty

Tarvitsisin suomennostyötä varten lauseen näytelmästä Macbeth. Se on heti alussa, ensimmäinen repliikki jonka noidat lausuvat yhdessä. Alkuperäinen teksti kuuluu: "Double double toil and trouble, Fire burn and caldron bubble." Mieluiten jokin muu kuin Matti Rossin versio, vaikka Cajander.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Double, double toil and trouble;
Fire, burn; and, caldron, bubble"

Paavo Cajanderin käännös:
"Väsymättä liiku, liehu!
Pala, tuli, pata, kiehu!"

Yrjö Jylhän suomennos:
"Käy ja kuohu, liiku, liehu!
Pala, tuli! pata, kiehu!"