Tarvitsisin saada käännettyä yhden ainoan lauseen/sanan suomesta latinaksi tai englannista latinaksi. Voitteko te auttaa minua tai tiedättekö jonkun joka…

Kysytty

Tarvitsisin saada käännettyä yhden ainoan lauseen/sanan suomesta latinaksi tai englannista latinaksi. Voitteko te auttaa minua tai tiedättekö jonkun joka pystyisi kääntämään niinkin yksinkertaisen sanan kuin "peloton" tai "without fear" tai "Unfearful".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen 'peloton' voidaan latinaksi ilmaista monellakin eri sanalla, joita ovat esim. impavidus, intrepidus, interritus tai metu vacuus (kts. Pitkäranta, R. Suomi-latina-suomi-sanakirja, WSOY, 2001). Sanat ovat tässä yksikön maskuliinimuodossa, muoto tietenkin vaihtelee suvun, luvun ja sijamuodon mukaan eli riippuu yhteydestä, jossa sanaa käytetään.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kuinka käännös latinaksi seuraavasta: Jumala armahtaa, betoni ei