Tarvitsisin pari pätevää suomen/englanninkielistä kirjallista teollisen muotoilun MA lopputyötä malliksi omalle lopputyölleni.

Kysytty

Tarvitsisin pari pätevää suomen/englanninkielistä kirjallista teollisen muotoilun MA lopputyötä malliksi omalle lopputyölleni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taideteollisen korkeakoulun lopputöiden tiivistelmiä on luettavissa kirjaston sivulla
(http://www.aralis.fi/page.asp?path=9278,9289,9751,9779 ).
Aralis etusivu > Taideteollisen korkeakoulun kirjasto > Kokoelmat > Opinnäytteet.
Lopputöiden arvostelulausunnot ovat luettavissa paikan päällä kirjastossa. Arvostelulausuntojen perusteella olen valinnut muutamia lopputöitä, jotka ovat saaneet arvosanat väliltä 3-5 (arvosteluasteikko 1-5).
Lopputyöt ovat luettavissa Taideteollisen korkeakoulun kirjastossa, missä niistä voi myös ottaa kopioita.

Arvosana 3 (hyvä):
- Lind-Sinkko, Elina: Koneneulottu kettuturkki ja valokorukokeilu (2005).
- Löppönen, Paula: Taitettavan puhelimen ergonomia : yhden käden avaamis- ja sulkemisliikkeen mittaaminen ja koeasetelman suunnittelu (2005).
- Haanketo, Niko: Autonrenkaiden sivupintojen konseptisuunnittelu (2004).

Arvosana 4 (hyvin hyvä):
- Hertell, Veijo: Asiakastiedosta ominaisuudeksi (2004).
- Huhtala, Mari: Brändi- ja imagokartoitus Three Bags -tuotemerkille (2004).
- Tuokko, Tuomas: Virtual Method : using the internet in user-centered design (2004).
- Kankainen, Tomi: User need driven product concept development : ubiquitous computing scenario creation and evaluation (2003).

Arvosana 5 (erinomainen):
- Salminen, Anna: Muotoilua monopolissa : asiakasnäkökulman muutos ja kehityshaasteet
Raha-automaattiyhdistyksen muotoilutoiminnassa (2005).
- Vaaherkumpu, Elina: Kohtaamisia : lasten kokemuksellinen esineympäristöön tutustuminen - ensiaskeleita muotoilukasvatukseen (2004).
- Ylitalo, Jaana: WISA-Pro-sisäverhouspaneelien tuotemuotoiluprojekti : kuvaus teollisen muotoilun mahdollisuuksista puutuoteteollisuuden tuotekehityksessä (2004).
- Eerikäinen, Merja: Kirjaimellisesti merkittävää : jalometalliesineiden merkitsemisen semantiikkaa (2003).

Teollisen muotoilun lopputöiden tiivistelmiä
(vuosilta 2003-2005) on kirjaston sivulla
(http://www.aralis.fi/list.asp?path=9278;9289;9751;9779;18263;18334;18341 ).
Aralis etusivu > Taideteollisen korkeakoulun kirjasto > Kokoelmat > Opinnäytteet > Lopputyötiivistelmät > Muotoilun osasto > Teollinen muotoilu.

Lopputöitä voi hakea myös Arsca-tietokannasta (https://arsca.linneanet.fi ). Kunkin lopputyön tietojen kohdalla on linkki mahdolliseen tiivistelmään.
Taidekirjastojen aukioloajat (www.aralis.fi ).