Tarvitsisin mahdollisimman laajan ja kattavan listauksen marjojen, hedelmien, vihannesten, kalan ja riistan satokausista Suomessa sekä Euroopan maissa …

Kysytty

Tarvitsisin mahdollisimman laajan ja kattavan listauksen marjojen, hedelmien, vihannesten, kalan ja riistan satokausista Suomessa sekä Euroopan maissa (erityisesti Välimerenmaat). Mistähän tällaista tietoa löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaisia satokausitilastoja ei valitettavasti löytynyt. Satokaudet vaihtelevat huomattavasti myös maiden sisällä, suurikokoisessa Suomessakin satokausi on eripituinen maan etelä- kuin pohjoisosassa. Satokauden pituus myös vaihtelee vuosittain.

Tilastokeskuksen Findikaattorista kohdasta Ympäristö- ja luonnonvarat löytyy joitakin satoon liittyviä tilastoja, mutta ei kysymiäsi.

Vilja-alan yhteistyöryhmä VYR julkaisee erilaisia satotilastoja, mutta satokausien pituudesta niissäkään ei ole tietoa:

http://www.vyr.fi/www/fi/tuotanto_ja_viljelytietoa/viljely_ja_satotilas…

Ehkä asiaa kannattaisi kysyä vielä Viikin tiedekirjastosta:

http://www.helsinki.fi/kirjasto/viikki/