Tarvitsisin lukion musiikinkurssin kuvakertomusta varten materiaalia Aulis Sallisesta, joten missä lehdissä on ollut hänestä juttuja?

Kysytty

Tarvitsisin lukion musiikinkurssin kuvakertomusta varten materiaalia Aulis Sallisesta, joten missä lehdissä on ollut hänestä juttuja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksi-lehtiartikkelien viitetietokanta antaa asiasanalla Aulis Sallinen 71 viitettä. Aleksia voi käyttää esim. Kotkan kaupunginkirjaston tietokoneilla. Tässä alla muutama poiminta noista 71:stä viitteestä:
-Paastela, Alli
Ratsumies vei unen ja toden rajamaille (Musiikki joka muutti minut)
Rondo2006 ; (44) ; 1 ; 21
-Häyrynen, Antti
Legenda palaa Savonlinnaan
Rondo 2005 ; (43) ; 6 ; 24-27
-Sirén, Vesa
Sallisen kuningas lähtee levylle
Helsingin sanomat (HS) 2005-04-07
-Pietilä, Riitta
Aulis Sallinen täyttää 70 vuotta : kaaoksesta kohti kauneutta
Rondo 2005 ; (43) ; 4 ; 14-15
-Lehtonen, Matti
Säveltäminen on Aulis Salliselle leikkiä. Ratsumiehen luoja täyttää ensi viikolla 70 vuotta
Turun sanomat (TS) 2005-04-01
-Sirén, Vesa
Sinfonikko Sallinen teki paluun Amsterdamissa : maineikas Concertgebouw-orkesteri kantaesitti kahdeksannen sinfonian
Helsingin sanomat (HS) 2004-04-18
-Anttila, Jarmo
Kansanomaista, sakraalia ja yhteiskunnallista : melodiasitaatit Aulis Sallisen oopperoissa Ratsumies ja Punainen Viiva
Etnomusikologian vuosikirja 2003 ; vol. 15 ; 169-190

Kyyti-tietokannasta löytyy muutama erikseen luetteloitu lehti, esim.:
-RondoClassica 4/2005
-Classica 4/1999

Täydelliset listat Kyyti ja Aleksi –tietokantojen hakutuloksista saa siis tekemällä näihin tietokantoihin haun asiasanalla Aulis Sallinen.