Tarvitsisin löytää tietoa käsitteistä:Teknologia, sairaus, ja Geronteknologia.

Kysytty

Tarvitsisin löytää tietoa
käsitteistä:Teknologia, sairaus, ja Geronteknologia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Geroteknologiasta löytyy mm. seuraavat teokset:

Nimeke: Teknologian arviointeja Osa: 9 : Ikääntyneiden itsenäistä selviytymistä tukeva tulevaisuuspolitiikka ja geronteknologia : Geronteknologia-arvioinnin loppuraportti / Osmo Kuusi. [Helsinki] : Tulevaisuusvaliokunta, 2001, 131, [5] s. Eduskunnan kanslian julkaisu, ISSN 1239-1638 ; 2001, 7. ISBN 951-53-2354-1 (nid.)

Nimeke: Teknologian arviointeja Osa: 8 : Ikääntyneiden itsenäistä suoriutumista tukeva teknologia : Internet-pohjaisten omahoidon tukijärjestelmien arviointi : Geronteknologia-arvioinnin osaraportti / Annele Eerola [... et al.] [Helsinki] : Tulevaisuusvaliokunta, 2001, 71, [2] s. Sarja (osa): Eduskunnan kanslian julkaisu, ISSN 1239-1638 ; 2001, 5. ISBN (osa): 951-53-2311-8

Nimeke: Teknologian arviointeja Osa: 7 : Ikääntyneiden itsenäistä suoriutumista tukevan teknologian arviointi käyttäjänäkökulmasta : turvahälytysjärjestelmät : Geronteknologia-arvioinnin osaraportti / Sinikka Törmä, Jarmo Nieminen, Merja Hietikko. [Helsinki] : Tulevaisuusvaliokunta, 2001, 92, [6] s. Sarja (osa):
Eduskunnan kanslian julkaisu, ISSN 1239-1638 ; 2001, 4. ISBN (osa): 951-53-2310-X

Pitkänen, Jukka: Geronteknologia osana Kuopion osaamiskeskusohjelmaa / Jukka Pitkänen. Lappeenranta : Lappeenrannan teknillinen korkeakoulu, 1997. 82 lehteä. Opinnäyte: Diplomityö : LTKK, Tuotantotalouden osasto

Muut antamasi hakusanat (teknologia ja sairaus) ovat niin yleisiä sanoja, että jos kumpaa tahansa käyttää yksin, hakutuloksesta tulee aivan liian laaja, tekeepä haun mistä tietokannasta tahansa. Oletan, että työsi kuitenkin liittyy nimenomaan sairauksien hoidossa käytettävään teknologiaan, joten suosittelen myös seuraavia:

Sairaanhoidon teknologia / toimituskunta: Tuula Sora ... [et al.], [kuvitus: Maija Raitanen, Marja Venäläinen ja kirjoittajat. WSOY, Helsinki, 2002, 368 s., kuv., 24 cm, nid. 951-0-25533-5

Saranummi, Niilo: Hyvinvointi- ja terveysalan teknologia- ja palvelutuotteet. Tekes, Helsinki, 2001, 67, [8] s., kuv., 30 cm, nid. Teknologiakatsaus. 103. 952-457-018-1 ISSN1239-758X

Teknologia dementiahoidossa--eettinen näkökulma päätöksentekoon / Outi Mäki ... [et al.], [kuvat: Minna Männistö]. Stakes, Helsinki, 2000, 96 s., kuv., 25 cm, nid. Oppaita. Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus. 37. 951-33-0978-9 ISSN1236-0724

Lehto, Mervi: Tekniikkaa ikä kaikki--käyttäjän käsitys asumisen automaatiosta / Mervi Lehto Ympäristöministeriö, asunto- ja rakennusosasto, Helsinki, 1998, 180, [2] s., kuv., 30 cm, nid. Suomen ympäristö. 244. 952-11-0339-6 ISSN1238-7312

Aiheeseen liittyviä lehtiartikkeleja:

Holappa, Terhi: Geronteknologiaa monialaisena yhteistyönä. Ikääntymisen teknologian eli geronteknologian tutkimus Oulun seudun ammattikorkeakoulun Soveltavan ergonomian laboratoriossa. Lehti: Fysioterapia, 1997 ; (44) ; 6 ; 4-6

Viialainen, Riitta: Arkielämästä halutaan toimiva myös vanhoille. Ikääntymisen teknologia eli geroteknologia (geronteknologia). Haastateltavana mm. tutkija Jan Graafmans. Lehti: Dialogi, 1996 ; (6) ; 8 ; 6-9

Lehto, Mervi: Käyttäjän kanta asumisen automaatioon. Asiasanat: geronteknologia, kotiautomaatio, älytalot. Lehti: Sähköala ; 42, 2000 ; 1-2 ; 24-29

Näiden teosten ja artikkelien saatavuutta voit tiedustella omasta lähikirjastostasi. Jos niitä ei löydy sieltä, voit sitä kautta tilata ne kaukolainoiksi. Omassa kirjastossasi pääset myös tutkimaan esimerkiksi Linda-, Arto- ja Aleksi-tietokantoja, jos tahdot vielä laajentaa hakutulosta. Huomaa hakua tehdessäsi, että käytettävä asiasana on "geroteknologia" eikä "geronteknologia". Voit myös keskustella henkilökohtaisesti kirjaston henkilökunnan kanssa, jos haluat määritelmiä muille mainitsemillesi hakusanoille.