Tarvitsisin kirjan Didaktiikan perusteet (ISBN 951-0-30186-8), ja en löydä vapaata kappaletta HelMet-alueelta. Voisiko sen tilata omaan kirjastoon jostain…

Kysytty

Tarvitsisin kirjan Didaktiikan perusteet (ISBN 951-0-30186-8),
ja en löydä vapaata kappaletta HelMet-alueelta. Voisiko sen
tilata omaan kirjastoon jostain muualta - jos sellainen olisi
vapaana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti kaukolainaa ei voi tilata muualta, jos nimeken on HelMet-kirjastolla jo olemassa - eikä silloinkaan, vaikka kaikki HelMetin niteet olisivat lainassa, kuten nyt tässä tapauksessa.

Vaihtoehdot ovat joko tehdä varaus HelMetin nimekkeeseen (niteitä on 34 kpl eikä tällä hetkellä ollenkaan varausjonoa, joten jokin niteistä kyllä vapautuu lähiaikoina) tai kysellä muista kirjastoista.

Oppilaitoskirjastoista kyseistä kirjaa kyllä löytää. Esimerkiksi Helsingin yliopiston Opiskelijakirjasto omistaa kyseistä nimekettä 86 kpl kahden viikon lainalla, joista tällä hetkellä on kaksi hyllyssä. Lisäksi Opiskelijakirjastossa näyttää olevan kahden vuorokauden pikalaina myös hyllyssä. Saat kirjan varaamalla melko nopeasti HelMet-kirjastosta, mutta jos haluat kirjan heti, laitan tähän vielä linkin Helsingin yliopiston Helka-tietokantaan:

https://helka.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?v1=1&ti=1,1&Search%5FA…

Vielä linkki mahdollista tulevaa tarvetta varten HelMet-kirjaston kaukopalvelusivulle, josta löytyy myös kaukopalvelulomake:
http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kaukopalvelu/