Tarvitsisin jotakin teoriaa haastattelusta. Käytin asiakasta, perhettä, kohdatessa menetelmänä haastattelua. Tarvisin jotakin teoriaa, mikä on haastattelu ja…

Kysytty

Tarvitsisin jotakin teoriaa haastattelusta. Käytin asiakasta, perhettä, kohdatessa menetelmänä haastattelua. Tarvisin jotakin teoriaa, mikä on haastattelu ja missä sitä käytetään. Tarvitsisin siis sellaisen kirjan Hml:n kaupunginkirjastosta. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia teoksia, joissa on tietoa haastattelututkimuksesta. Tarkempaa tietoa teoksista ja niiden saatavuudesta löydät verkkokirjastostamme: http://hameenlinna.kirjas.to/

Haastattelu : tutkimus, tilanteet ja vuorovaikutus / Johanna Ruusuvuori & Liisa Tiittula (toim.). - Tampere : Vastapaino, 2005.
Hirsjärvi, Sirkka: Tutkimushaastattelu : teemahaastattelun teoria ja käytäntö. - Helsinki : Gaudeamus, 2008.
Metsämuuronen, Jari: Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä : tutkijalaitos. - 4. laitos. - Helsinki : International Methelp, 2009.
Metsämuuronen, Jari: Laadullisen tutkimuksen perusteet. - 3. uud. p. - Helsinki : International Methelp, 2008.
Laadullisen tutkimuksen käsikirja / Jari Metsämuuronen (toim.). - Helsinki : International Methelp, 2006.
Soininen, Marjaana: Kasvatustieteellisen tutkimuksen perusteet. - [Uud. p.]. - [Rauma] : Turun yliopisto, Rauman opettajankoulutuslaitos, 2009.
Vehkalahti, Kimmo: Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. - Helsinki : Tammi, 2008.
Ikkunoita tutkimusmetodeihin / [toim. Juhani Aaltola, Raine Valli] : I : Metodin valinta ja aineiston keruu : virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. - 2. korj. ja täyd. p.. - Jyväskylä, 2007.
Polkuja soveltavaan yhteiskuntatieteelliseen tutkimukseen / Leena Viinamäki, Erkki Saari (toim.). - Helsinki : Tammi, 2007.
Muistitietotutkimus : metodologisia kysymyksiä / toimittaneet Outi Fingerroos ... [et al.]. - Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2006.