Tarvitsisimme Pablo Nerudan runon El Indio käännöksen englanniksi. Onko sitä missään käännöskokoelmassa tai muussa kirjassa? Ei oikein mistään löydy…

Kysytty

Hei,

tarvitsisimme Pablo Nerudan runon El Indio käännöksen englanniksi. Onko sitä missään käännöskokoelmassa tai muussa kirjassa? Ei oikein mistään löydy....Suomeksi lienee käännetty, mutta nyt olisi englannille tarvetta. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omassa kirjastossa oli paikalla teos Neruda, Pablo: Selected Poems (selected by Nathaniel Tarn), 2012. Teoksessa on runsas kokoelma Nerudan runoja useasta eri teoksesta, rinnakkain espanjan- ja englanninkielinen versio. Ikävä kyllä tuota runoa El Indio ei näyttäisi olevan mukana. Selattiin läpi myös toinen kokoelmateos Selected Poems vuodelta 1975, mutta kyseistä runoa ei löytynyt siitäkään.
Kannattaa ottaa yhteyttä vielä Helsingin yliopiston kirjastoon. Helka-tietokannassa on parhaillaan käyttökatko.