Tarvitsen tenttiin seuraavat kirjat, mistähän ne saisin, hakukoneilla en niitä löydä. Rainivaara S.&Karhunen: Näkökulmia koulun ja työpaikan…

Kysytty

Hei!

Tarvitsen tenttiin seuraavat kirjat, mistähän ne saisin, hakukoneilla en niitä löydä.
Rainivaara S.&Karhunen: Näkökulmia koulun ja työpaikan kiusaamissuhteisiin.
Gerlander M. Jännitteet lääkärin ja potilaan välisissä viestintäsuheissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

”Näkökulmia koulun ja työpaikan kiusaamissuhteisiin” on itse asiassa artikkeli, joka löytyy teoksesta ”Prologi: puheviestinnän vuosikirja 2006” (Prologos, 2006). Sitä ei löydy Hyvinkäältä, mutta sitä on ainakin Helsingin yliopiston Helka-kirjastoissa. Kirja on tosin sieltä tällä hetkellä lainassa. Jos haluat sen sieltä käydä varaamassa, tarvitset ensiksi Helka-kortin. Tarkempia tietoja löytyy osoitteesta https://helka.linneanet.fi/kirjastot.htm. Itse tietokanta löytyy osoitteesta https://helka.linneanet.fi.

”Jännitteet lääkärin ja potilaan välisessä viestintäsuhteessa” -teosta ei sitäkään ole Hyvinkäällä, mutta sitäkin on Helka-kirjastoissa. Sieltäkin kirja on lainassa, joten sen saisi vain varaamalla. Tosin Yliopiston päärakennuksen 3. kerroksen kirjastossa osoitteessa Fabianinkatu 33 kirjaa on lukusalikappaleena, joten teosta voi lukea siellä, vaikka sitä ei kotilainaan saakaan.

Kaipaamiasi kirjoja on myös muualla Suomessa etenkin yliopistokirjastoissa. Varmin tapa olisi tilata se Hyvinkäälle kaukopalvelun kautta. Osoitteesta http://www.hyvinkaa.fi/Kulttuuri-ja-vapaa-aika/Kirjasto/Asiakkaana-kirj… löytyvien Hyvinkään kirjaston maksuluettelon mukaan kaukolaina maksaa 5 euroa kappaleelta. Kannattaa kysyä omassa lähikirjastossasi mahdollisuutta tilata teokset kaukolainoina.