Tarvitsen jonkinlaisen venäjä-suomi-venäjä sanakirjan, jossa on venäjän kielen sana ääntämisohjeineen.

Kysytty

Tarvitsen jonkinlaisen venäjä-suomi-venäjä sanakirjan, jossa on venäjän kielen sana ääntämisohjeineen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selasin useita sanakirjoja ja vain Gummeruksen Matkalle mukaan -sarjan Suomi-Venäjä-Suomi sanakirjassa (1992) oli sanan yhteydessä ääntämisohje.Yllättävää, sillä vastaavissa englannin kielen sanakirjoissahan on ääntämisohjeet.

Sanakirja on varsin suppea ja siksi kannattaisikin tiedustella lähikirjastostasi olisiko edellä mainitun kirjan lisäksi saatavilla Kari Mäkilän Venäjän ääntämisopas (1996).