Tarkistetaanko kirjastokortin yhteyden hankkimisen yhteydessä hakijan luottotiedot?

Kysytty

Tarkistetaanko kirjastokortin yhteyden hankkimisen yhteydessä hakijan luottotiedot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasto ei tarkista asiakkaiden luottotietoja mistään luottorekistereistä, mutta jos asiakkaalla on aiempia maksuja kirjastolle hoitamatta tai palauttamatonta aineistoa kirjaston omassa perinnässä, hän saa lainausoikeuden vasta hoidettuaan nämä asiat kuntoon.