Tarjoaako Helmet-kirjastot (kysyn enimmäkseen Helsingin kohdilta) alaikäisille osa-aika töitä? Pitääkö mun opiskella alaa jotta voisin saada osa-aika töitä…

Kysytty

Tarjoaako Helmet-kirjastot (kysyn enimmäkseen Helsingin kohdilta) alaikäisille osa-aika töitä? Pitääkö mun opiskella alaa jotta voisin saada osa-aika töitä kirjastosta?

(osa-aika työllä tarkoitan muuta kuin TET tai kesätyöt)

Vastaus

Vastattu

Käytännössä kirjasto ei palkkaa alaikäisiä (paitsi juuri näihin mainitsemiisi kesätyöpaikkoihin). Helmet-kirjastojen sijaiset tulevat käytännössä Seure-henkilöstöpalvelun kautta. Periaatteena on, että Seure ei palkkaa alaikäisiä.  Kuten itse mainitsitkin, paras tapa päästä kirjaston töihin, on opiskella kirjastoalaa. Opiskeluihin liittyviä harjoitteluja voivat tietysti tehdä myös alaikäiset.

Seure.fi