Tällaiset sanat ovat jääneet yhdestä laulusta mieleen: "Varjot tummuvat illoin, tuuli käy pohjoiseen. Kirje tää kaivatulle." Löytyisikö laululle nimi ja…

Kysytty

Tällaiset sanat ovat jääneet yhdestä laulusta mieleen:

"Varjot tummuvat illoin, tuuli käy pohjoiseen. Kirje tää kaivatulle."

Löytyisikö laululle nimi ja esittäjä ?

Vastaus

Vastattu

Kollegalle tuli mieleen kappale Kirjeitä kaivatulle, jonka esittää Satu & Sateenkaari. Sen on säveltänyt ja sanoittanut Juha Jäppinen. Kappaletta ei löytynyt suoratoistopalveluista, mutta se on yhtyeen cd-levyllä Unohduksen majatalo (Polydor 531628-2, 1996). Levyä ei ollut hänen eikä minun kirjastossani, joten emme pystyneet tarkistamaan asiaa.