Tähteeksi jääneet keitetyt perunat paistetaan usein kuutioina sipulin kanssa. Onko olemassa joku muu mahdollisuus hyödyntää nämä potaatit?

Kysytty

Tähteeksi jääneet keitetyt perunat paistetaan usein kuutioina sipulin kanssa. Onko olemassa joku muu mahdollisuus hyödyntää nämä potaatit?

Vastaus

Vastattu

Kyllähän niitä on. Keitettyjä perunoita voi laittaa mihin vain ruokaan, aivan oman maun ja mielikuvituksen mukaan. Martoilla on ohjeita, miten hävikistä tehdään herkkua. Siellä neuvotaan käyttämään perunoita keitoissa, sämpylätaikinan jatkeena, salaateissa tai munakkaissa.

Martat Hävikistä herkkua

Hävikkiruokareseptejä löytyy verkosta haulla hävikkiruoka reseptit, myös hävikkiruoka peruna.

Yhteishyvä Parhaat hävikkiruokareseptit

Valio Näppärät hävikkivinkit

Voit myös lainata keittokirjan kirjastosta, esim.

Hävikkiruokareseptejä / Lindfors, Kati. Manna-Apu ry 2019.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Keitettyjä perunoita voidaan käyttää, paremman puutteessa esim. paperiliimana.