Lapin Maakuntaliiton ”Evakkotaival” - kirjoituskilpailu

Kysytty

Susanna Runtin (1989) gradun ”Lapin läänin evakuointi syksyllä 1944” johdannossa sanotaan, että Lapin Maakuntaliiton vuonna 1974 järjestämän ”Evakkotaival” -kirjoituskilpailun alkuperäistä materiaalia säilytetään Lapin Maakuntakirjastossa Rovaniemellä. Siispä kyselisinkin, pitääkö tämä vielä paikkaansa? Jos ei, niin osaisitteko kertoa missähän kyseistä aineistoa nykyisellään säilytetään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapin maakuntaliiton Evakkotaival-kirjoituskilpailuun saapunutta aineistoa säilytetään edelleen entisen Lapin maakuntakirjaston eli nykyisen Rovaniemen kaupunginkirjaston Lappi-osastolla. Aineisto on tutkittavissa Lappi-osastolla.
http://www.rovaniemi.fi/fi/Palvelut/Kirjasto/Lappi-ja-saamelaiset