Suomensin vuonna 1988 jollekin kioskikirjakustantamolle yhden romanttisen pokkarin, kustantamo ei ollut Harlekin. Onko mitään tietoa, mikä se kustantamo olisi…

Kysytty

Hei! Suomensin vuonna 1988 jollekin kioskikirjakustantamolle yhden romanttisen pokkarin, kustantamo ei ollut Harlekin. Onko mitään tietoa, mikä se kustantamo olisi voinut olla, ja pystyykö selvittämään, mikä oli kirjan nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymykseen on todella vaikea vastata näillä lähtötiedoilla. Fennica-tietokantaa voi selata omien tietojen osalta ja toivoa, että etsitty osuisi kohdalle ja sen tunnistaisi. Mutta miten tunnistaa kirja, jonka nimeä ei itsekään muista? Kysyjän sähköpostista päättelemälläni nimellä löytyy yli 300 viitettä, mutta vanhimmatkin niistä ovat vuodelta 1990 eli ainakaan Fennicassa ei ole kysyjän nimellä mitään julkaisua.

Heikki Poroila