Suomenkielisiä teoksia lasin ja mosaiikin historiasta ja työstötavoista.

Kysytty

Suomenkielisiä teoksia lasin ja mosaiikin historiasta
ja työstötavoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymästäsi aiheesta löytää tietoa esim. tietosanakirjoista, kuten Spectrum ja Otavan suuri ensyklopedia. Lisäksi moniosaisesta Isotaito-sarjasta löytää myös tietoa. Isotaito on lainattavanakin Tampereen kaupunginkirjastossa. Voit itsekin tarkistaa Internetissä olevasta aineistotietokannastamme Pallas-Introsta, mitä kirjoja meillä on haluamastasi aiheesta. Pallas-Intro on osoitteessa http://kirjasto.tampere.fi:8000/ Valitse selaushaku ja valitse
ns. pudotusvalikosta haun pohjaksi asiasana ja kirjoita viereiseen kenttään mosaiikit ja käynnistä haku selaa-näppäimellä. Voit hakea erikseen asiasanalla lasi.

Mosaiikit-asiasanalla löytyy etupäässä englannin- ja ruotsinkielisiä teoksia, mm. Vance, Peggy: The mosaic book : ideas, projects and techniques, 1994. Suomeksi on kirja Bennett, Evelyn: Iloiset mosaiikkityöt, 1996. Asiasanalla lasi löytyvät mm. Neal, Moira: Lasinkoristelu : innostavia ideoita ja käytännön työohjeita, 1999 ja Gerstein, Marc: Lasityöt, 1998.