Suomeksi on ilmeisesti käännetty todella vähän (jos lainkaan?) thaimaalaista kirjallisuutta. Mistäköhän tämä johtuu? Löytyyköhän vaski-kirjastoista englanniksi…

Kysytty

Suomeksi on ilmeisesti käännetty todella vähän (jos lainkaan?) thaimaalaista kirjallisuutta. Mistäköhän tämä johtuu? Löytyyköhän vaski-kirjastoista englanniksi (tai ruotsiksi) käännettyä thaimaalaista kirjallisuutta?
Entä Thaimaan historiasta, kulttuurista, luonnosta yms kertovia tietokirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Thainkieltä käännettynä löytyy Vaski-kirjastoista kielikirjoista ja keittokirjoista, sekä muutamasta

lasten monikielisestä satukirjasta, niitä voi hakea Vaskin verkkokirjastosta hakusanalla thai.

Osoite on  https://vaski.finna.fi/

Thaimaan luontoa ja kulttuuria käsitteleviä muulla kielellä kirjoitettuja esim. matkakirjoja

voi etsiä Vaskin verkkokirjastosta hakusanalla Thaimaa. Tietokirjoja on 232 ja kertomakirjallisuutta 75

nimekettä. Varattu aineisto kuljetetaan haluttuun noutokirjastoon.