Suomeksi ilmestyneet Conroyn teokset.

Kysytty

Suomeksi ilmestyneet Conroyn teokset.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmeisesti kyseessä on Pat Conroy. Saat luettelon hänen suomeksi ilmestyneistä teoksistaan Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta https://fennica.linneanet.fi/. Klikkaa haku auki ja kirjoita hakusanat-kenttään nimi Conroy, Pat. Valitse hakutyypiksi tekijä. Klikkaa sitten hakunappulaa. Hakutuloksen ylimmällä rivillä näkyy Pat Conroyn nimi. Klikkaa osumien määrän ilmaisevaa numeroa (kirjoittajan nimeä ei voi Fennicassa klikata), jolloin saa eteesi luettelon Conroyn suomeksi ilmestyneistä teoksista. Niitä on ilmestynyt vain neljä. Luettelossa näkyvät teosten kaikki painokset.

Lahden kaupunginkirjastosta löytyvät Conroyn teokset löydät näin: klikkaa auki Lastu http://www.lastukirjastot.fi/lahti/. Klikkaa linkkiä Tarkennettu haku ja kirjoita tekijäriville Conroy, Pat (suurilla ja pienillä kirjaimilla ei ole Lastussa sen enempää kuin Fennicassakaan väliä). Jos haluat, voit rajata haun koskemaan Conroyn suomenkielisiä teoksia valitsemalla Pääkielet-valikosta kohdan suomenkieliset teokset. Klikkaa sitten hakunappulaa. Saat tulokseksi seitsemän kirjaa sekä yhden lehden (=Pat Conroyta koskevia lehtileikkeitä). Klikkaa sanaa "kirja" tai "näytä", jolloin saat esiin luettelon teoksista. Kirjojen nimiä klikkailemalla näet, että Lahden kirjastosta löytyy kaikki Conroyn teokset ja että ne ovat paikalla eli lainattavissa esim. pääkirjastosta tällä hetkellä.

Kun klikkaat kirjan nimeä saadaksesi esiin sen saatavuustiedot, näet sivun yläosassa samalla muita kirjaan liittyviä tietoja, kuten mm. suomentajan nimen (ihan kaikkien teosten kohdalla sitä ei lue nimekkeiden puutteellisista luettelointitiedoista johtuen). Conroyn teoksilla on useita eri suomentajia. Mikäli haluat lukea heidän muuta käännöstuotantoaan, haun voi suorittaa myös suomentajan nimellä kirjoittamalla sen tekijäkenttään.