Sukumme ensimmäinen ylioppilas vuodelta 1915 jätti aikanaan pappisopinnot ja osallistui kansalaissodassa punaisten toimintaan Helsingissä. Siirtyi monen…

Kysytty

Sukumme ensimmäinen ylioppilas vuodelta 1915 jätti aikanaan pappisopinnot ja osallistui kansalaissodassa punaisten toimintaan Helsingissä. Siirtyi monen punaisen tavoin Neuvosto-Venäjälle ja jäi tietymättömiin. Hänestä on merkintä: julistettiin kuolleeksi 6.10.1931. Asiasta on varmaankin kuulutettu esim. perikunnan nimissä Suomen Virallisessa Lehdessä ennen kuolleeksi julistamista. Miten pääsisin selailemaan/katsomaan vaikkapa sähköisesti tuon vuoden Virallisia lehtiä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen Virallisen lehden (myös nimellä Suomen Wirallinen lehti ja Virallinen lehti) 31.12.1920 asti digitoidut lehdet ovat käytettävissä Kansalliskirjaston digitoitujen aineistojen esitysjärjestelmässä (https://digi.kansalliskirjasto.fi/sanomalehti/titles/1457-4322/data). Tämän jälkeen ilmestyneet lehdet ovat käytettävissä kaikissa Suomen vapaakappalekirjastoissa, joita ovat Kansalliskirjasto, Turun yliopiston kirjasto, Jyväskylän yliopiston kirjasto, Åbo Akademin kirjasto, Oulun yliopiston kirjasto sekä Itä-Suomen yliopiston kirjasto. Lisätietoa vapaakappalekirjastoista löytyy osoitteesta https://www.kansalliskirjasto.fi/vapaakappaletoimisto#Palvelunkuvausjao….