Sudokun käyttö. Tänään kirjastonhoitaja nuhteli minua 75v kun täytin hesarin sudoku. Kirjastoon tulee 2 lehteä ja ne jää aina täyttämättä. Minulle se on…

Kysytty

Sudokun käyttö. Tänään kirjastonhoitaja nuhteli minua 75v kun täytin hesarin sudoku. Kirjastoon tulee 2 lehteä ja ne jää aina täyttämättä. Minulle se on ajanvietettä, voin kyllä olla täyttämättä mutta kun lehdessä on niin sitä pitää silloin käyttää. Ja näitä täyttäjiä ei ole paljon. Onko käytäntö nyt sellainen että näitä ei sitten täytetä vai oliko kirjastonhoitajalla vanhaa tietoa. Tunsin itseni pikkupojalta joka on tehnyt jotain tosi pahaa

Vastaus

Vastattu

Yleisesti ottaen kirjaston lehtiin ei kuulu tehdä merkintöjä. Eri kirjastoissa voi olla erilaisia suhtautumistapoja sanomalehtien sudokujen täyttöön, mutta kannattaa kysyä etukäteen henkilökunnalta, saako sudokun täyttää. Tarvittaessa sivusta voi myös ottaa kopion.

2 ääntä

Kommentit

Ja jos kopioiminen on maksullista, voihan olla oma vihko mukana, mihin piirustaa sitten kyseisen sudokun.

Sudokun piirustaminen omaan vihkoon on kyllä AIKAMOINEN urakka!!!! :D

Sudokun kopioiminen vihkoon ei ole sen suurempi urakka kuin kolmen puhelinnumeron kirjoittaminen muistiin. Ruudut ovat vihossa valmiina. Lukemattomat kerrat olen ottanut puhelimen kameralla kuvan hyvin laaditun viiden tähden sudokun esim. kahvilan lehdessä nähdessäni ja kotona kopioinut näytöltä ruutupaperille.