Striimattujen oppituntien musiikin tekijänoikeusmaksut? Lukukauden päätöspuheenvuorossaan erään kunnallisen kansalaisopiston liikunta-etäryhmän vetäjä…

Kysytty

Striimattujen oppituntien musiikin tekijänoikeusmaksut?

Lukukauden päätöspuheenvuorossaan erään kunnallisen kansalaisopiston liikunta-etäryhmän vetäjä perusteli musiikin puuttumista sillä, että pitäisi selvitellä tekijänoikeuksia ja hoitaa maksut - tai selvittää, millaiset musiikintoisto-oikeudet opistolla ehkä jo on.
Erään toisen kaupungin ja Avustuskeskus Stean yhdessä rahoittaman yhdistyksen striimaamilla seniorien jumppatunneilla äänekäskin, ohjaajan puheen hukuttava musiikki sitä vastoin tuntuu olevan pakollinen osa. Etäosallistujien huutoäänestyksessä ei oteta huomioon hiljaisempaa äänimaailmaa kaipaavien toiveita.

Vastaus

Vastattu

Musiikin käytöstä netissä ja somessa löytyy tietoa tekijänoikeusjärjestö Teoston sivulta:

https://www.teosto.fi/tapahtuman-striimaus-luvat-musiikin-striimaukseen

Tietoa luvista löytyy myös Suomen musiikintekijät -etujärjestön sivulta:

https://musiikintekijat.fi/neuvonta/ohjeita-live-streamaukseen