Sofi Oksasen Viron menneisyyteen liittyvän kirjasarjan nimi on Kvartetti. Ymmärrän sen tarkoittavan neljää osaa. Onko julkisuudessa ollut mainintaa, ilmestyykö…

Kysytty

Sofi Oksasen Viron menneisyyteen liittyvän kirjasarjan nimi on Kvartetti. Ymmärrän sen tarkoittavan neljää osaa. Onko julkisuudessa ollut mainintaa, ilmestyykö sarjassa vielä neljäs osa ja jos on, onko ajankohdasta ollut mainintaa?

Vastaus

Vastattu

Sarjaan ei ole vielä ilmestynyt neljättä osaa. En löytänyt tietoa siitä, milloin uusi osa olisi ilmestymässä. Ylen artikkelissa (2019) kirjoitetaan: "Oksasen kirjailijuutta määrittää kuitenkin vahvasti side Viroon. Joka kerta, kun Oksanen julkaisee, lukijat odottavat Viro-kvartetin päätösosaa, jossa esiin pääsisi taas Oksasen historiallinen kerronta. Sen aika on tulossa - ehkä seuraavaksi." https://yle.fi/a/3-10977393

Oletettavasti kvartettiin on siis tulossa jatkoa.

Sofi Oksasen kustantamo on Kustannusosakeyhtiö Otava/Like Kustannus, mistä voit halutessasi kysyä lisätietoa.
https://www.sofioksanen.fi/yhteystiedot