Sjöwall-Wahlöön ensimmäisissä (näin muistelen) Martin Beck -kirjoissa esiintyy toivoton konstaapelikaksikko, joka joutuu usein rikospaikalle ensimmäisenä. …

Kysytty

Sjöwall-Wahlöön ensimmäisissä (näin muistelen) Martin Beck -kirjoissa esiintyy toivoton konstaapelikaksikko, joka joutuu usein rikospaikalle ensimmäisenä.
Mitkä näiden konstaapelien nimet ovat?

Vastaus

Vastattu

Poliisikomisario Martin Beckin lähimpiä työtovereita ovat Lennart Kollberg, Gunvald Larsson, Einar Rönn ja Fredrik Melander. Kukin heistä on persoonaltaan erilainen tiimin täydentäen toinen toistaan. Rauhallisen Melanderin muisti on ilmiömäinen ja Rönn hiljainen työmyyrä, Kollbergin kanssa Beck käy usein hedelmällisiä keskusteluita.

Aivan ensimmäisessä romaanissa "Roseanna" rikospaikalla ensimmäisenä ovat Kollberg ja Melander.

Ehkäpä lukijamme voivat tarkemmin valaista, ketä henkilöitä tuo kysyjän kuvaus parhaiten vastaisi?

0 ääntä

Kommentit

Olisko Kristiansson ja Kvant.

Kyllä, kiitos, juuri näitä yritin hakea. Toivoton kaksikko.