Seuraako vatsan vähähappoisuudesta tai hapottomuudesta mtään vakavaa terveydellistä vaaraa?

Kysytty

Seuraako vatsan vähähappoisuudesta tai hapottomuudesta mtään vakavaa terveydellistä vaaraa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Terveyskirjaston mukaan vatsan vähähappoisuus ei ole sairaus sinänsä, vaikka se voikin aiheuttaa haittaa, kuten röyhtäilyä, lievää vatsakipua, raajojen puutumista. Vaikka vatsan vähähappoisuus ei ole sairaus itsessään se voi olla oire sellaisesta, joten vähähappoisuuden syy tulee selvittää.