"Sattu" on intialainen superfood. Löytyykö tuotetta Suomesta jollain toisella/käännetyllä nimellä?

Kysytty

"Sattu" on intialainen superfood. Löytyykö tuotetta Suomesta jollain toisella/käännetyllä nimellä?

Vastaus

Vastattu

Emme löytäneet suomenkielistä käännöstä tai vaihtoehtoista nimeä tuotteelle. Wikipedia-artikkelin mukaan sattu-jauho valmistetaan  erilaisista jyvistä tai palkokasveista kuten ohrasta ja kikherneistä. Toisaalla voidaan käyttää myös cashew-pähkinää, mantelia ja hirssiä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sattu