Minna Canthista löytyi ristiriitaista tietoa. Toinen lähde väittää, että hänen opintonsa Jyväskylässä jäivät kesken. Toinen lähde tietää hänen…

Kysytty

Minna Canthista löytyi ristiriitaista tietoa. Toinen lähde väittää, että hänen opintonsa Jyväskylässä jäivät kesken. Toinen lähde tietää hänen valmistuneen. Miten On?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Otavan kirjallisuustieto, Keuruu 1990, s. 128, mainitaan seuraavaa: Canth, Minna----kävi tyttökoulua ja aloitti Jyväskylässä seminaarin, mutta keskeytti opinnot ja avioitui 1865 opettajansa Johan Ferdinand Canthin kanssa. Keskeytyneistä seminaariopinnoista voi lukea myös teoksesta Frenckell-Thesleff, Greta von: Minna Canth, Keuruu 1994 (2.p), sivulta 46 alkaen.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Löytyykö mikrofilmeiltä tietoa lavatanssikulttuurista Pohjois- Savossa?