Saisinko luettelon (tärkeimmistä) yksinäisyyttä käsittelevistä suomalaisista romaaneista ja novelleista 1990-luvulta tai sen jälkeen.

Kysytty

Saisinko luettelon (tärkeimmistä) yksinäisyyttä käsittelevistä suomalaisista romaaneista ja novelleista 1990-luvulta tai sen jälkeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yksinäisyyttä käsitellään melko monessakin suomalaisessa kirjassa. Useimmissa näistä se on taustalla vaikuttava olosuhde tai ohimenevä vaihe eikä varsinaisesti kirjan pääaihe.

Kokosin tähän kuitenkin joitakin kirjoja, joissa yksinäisyyden voisi sanoa olevan keskeinen teema:

- Rimminen, Mikko: Nenäpäivä, 2010
- Holopainen, Anu: Ilmeetön mies, 2010
- Nevanlinna, Arne: Marie, 2008
- Rimminen, Mikko: Pölkky, 2007
- Haahtela, Joel: Perhoskerääjä, 2006
- Hotakainen, Kari: Huolimattomat, 2006
- Levola, Lauri: Pimeä tavarajuna : novelleja, 2006
- Sahlberg, Asko: Pimeän ääni, 2000
- Sinervo, Helena: Runoilijan talossa, 2004
- Kejonen, Rauha: Toisenlainen elämä, 2004
- Niemi, Marjo: Juostu maa, 2004
- Haahtela, Joel: Elena : pienoisromaani, 2003
- Siekkinen, Raija: Se tapahtui täällä, 1999
- Raento, Esko: Yksinäisyys : missä vetovoimat kumoavat toisensa, 1998
- Hietamies, Heikki: Koiran yö : elämäntarina, 1991