Saisinko kirjasuosituksia lgbtqia+ kirjoista, jotka on kirjoitettu ennen vuotta 2000? Saa olla genreltään mitä vain. Kirja voi olla kirjoitettu tai käännetty…

Kysytty

Saisinko kirjasuosituksia lgbtqia+ kirjoista, jotka on kirjoitettu ennen vuotta 2000? Saa olla genreltään mitä vain. Kirja voi olla kirjoitettu tai käännetty suomeksi, englanniksi tai ruotsiksi.

Olen lukenut paljon klassikkoja, kuten...
Giovanni's room/huone pariisissa - James Baldwin
Maurice - E. M. Forster
Orlando - Virginia Woolf
Picture of Dorian Gray/ Dorian Grayn muotokuva - Oscar Wilde
Carol - Patricia Highsmith

,mutta minua kiinnostaisi myös paljon vanhemmat teokset

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu

Klassikoista nauttivalle voisivat toimia esimerkiksi seuraavat kirjat:

The Well of Loneliness/Yksinäisyyden kaivo - Radclyffe Hall (1928)
Rubyfruit Jungle - Rita Mae Brown (1973)
Carmilla - Joseph Sheridan Le Fanu (1872)
Yömetsä - Djuna Barnes (1936)
Desert of the Heart - Jane Rule (1964) (löytyy varastokirjastosta)
The Charioteer - Mary Renault (1953)
Ystävän muotokuva - Pentti Holappa (1998)
The Front Runner - Patricia Nell Warren (1974) (löytyy varastokirjastosta)
A Boy's Own Story - Edmund White (1982)
Kertomuksia kaupungista - Arminstead Maupin (1978)
Myra - Gore Vidal (1968)
Kuningattaren jalokivikoru/Drottningens juvelsmycke - Carl Jonas Love Almqvist (1834)

Kahta lukuunottamatta kaikki vinkkilistan kirjat löytyvät Vaskin verkkokirjastosta: Vaski-kirjastot | Vaski-kirjastot (finna.fi)