Sain tiedon, että teillä on mikrofilmilla Savon Sanomat. Äitini kihlailmoitus on ehkä 04.02.1945 lehdessä. Kuinka sen näkisi. Asun Helsingissä.

Kysytty

Sain tiedon, että teillä on mikrofilmilla Savon Sanomat. Äitini kihlailmoitus on ehkä 04.02.1945 lehdessä. Kuinka sen näkisi. Asun Helsingissä.

Vastaus

Vastattu

Helsingin kaupunginkirjaston mikrofilmatut lehdet ovat luettavissa Pasilan kirjastossa ja mikrofilmien lukulaitteelle täytyy etukäteen varata aika Varaamon kautta, tästä linkistä löytyvät ohjeet: Lehdet, mikrofilmit, tietokoneet | Helmet

En kuitenkaan löytänyt Savon Sanomia Pasilan mikrofilmattujen lehtien listasta, joka löytyy täältä: mikrofilmatut lehdet.pdf

Kansalliskirjastosta sen sijaan löytyy mikrofilmillä Savon Sanomat: savon sanomat | Hakutulokset | Kansalliskirjaston hakupalvelu (finna.fi)

Suosittelen siis vierailua Kansalliskirjastossa, yhteystiedot ja aukioloajat näet täältä: Etusivu | Kansalliskirjasto