Sain syntymäpäiväkorttiin kauniin runon, jossa ei ollut tekijää. Onko tästä tietoa? Ettemme uuvu Kuka kestäisi nähdä kaiken, löytää ja ymmärtää tarkoitukset…

Kysytty

Sain syntymäpäiväkorttiin kauniin runon, jossa ei ollut tekijää. Onko tästä tietoa?

Ettemme uuvu

Kuka kestäisi nähdä kaiken,
löytää ja ymmärtää tarkoitukset.
Kuulla taivaan ja maan
huokaukset, yhtä aikaa kaikki
oman sydämensä rukoukset?

Aavistamaton
suojaa meitä, ettemme uuvu
näkyvän alle,
ettemme kadota kaipausta
vaan löydämme
Sisimpäämme kytketyn
taivaan.

Vastaus

Vastattu

Runon tekijä on Pia Perkiö. Runo on julkaistu Perkiön kokoelmassa Tulla kohdatuksi, kuulluksi (Katharos 2006). Se löytyy myös hänen Kuin olisi jo kevät: valittuja runoja -kokoelmasta (Kirjapaja 2020).