Sain jo ilokseni yhden vastauksen Kiitos siitä koska lauantaina on äitini hautajaiset. Hänellä oli toinenkin runo tai itseasiassa kaksikin Toinen alkaa Kalervo…

Kysytty

Sain jo ilokseni yhden vastauksen Kiitos siitä koska lauantaina on äitini hautajaiset. Hänellä oli toinenkin runo tai itseasiassa kaksikin Toinen alkaa Kalervo katsoo akkunaan, kun verkkaan lunta putoo kun maa on valkovaipassaan ja puhtautta kutoo, maan ääriin valkohiutaleet, hyväillen ruutuun lentäneet. ......
Toinen Pekka Peitsen;
"Piru karvainen kuumassa helvetissään, näin aatteli kerran ikävissään On yksitoikkoista tää helvetin helle.....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ikävä kyllä runoja ei ole tunnistettu. Pekka Peitsihän oli mm. presidentti Urho Kekkosen salanimi. Tiedot Urho Kekkosen, myös nimimerkeillä kirjoitetusta, tuotannosta löytyvät Doriasta, joka on Kansalliskirjaston ylläpitämä julkaisuarkisto. Sieltäkään ei tällaista tekstiä löytynyt:

http://www.doria.fi/handle/10024/7353;jsessionid=70E8A2D916EBEE1B46D113…

Tunnistaisiko joku lukijoista runot?