Sain 25.7. uuden kirjastokortin ja nyt yritän ensimmäistä kertaa tehdä varausta netin kautta. Mutta palvelu pyytää kerta toisensa jälkeen tarkistamaan antamani…

Kysytty

Sain 25.7. uuden kirjastokortin ja nyt yritän ensimmäistä kertaa tehdä varausta netin kautta. Mutta palvelu pyytää kerta toisensa jälkeen tarkistamaan antamani tiedot. Nimeni olen varmasti kirjoittanut oikein, samoin kortin numeron, voisiko virhe olla tunnusluvussa, jos kirjastonhoitaja on näpsytellyt sen väärin. Olen täyttänyt kaikki kohdat ja tarkistanut, että ne ovat oikein, mutta jokin mättää!!! Eli kysymys kuuluu: mikä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston tarjoamien nettipalveluiden takkuaminen saattaa johtua väärin näpsytellystä tunnusluvusta, mutta tavallisempaa on, että henkilötiedoissa oleva nimen muoto on erilainen kuin puhuttelunimi. Internetpalvelun tarjoajan suojaukset saattavat toisinaan estää varausten teon.

Tunnusluvun voi vaihtaa, mutta edellyttää tässä tapauksessa kirjastokäyntiä.