Saara Wacklinin kirjan "Sata muistelmaa Pohjanmaalta" vuoden 1924 painoksen alussa on Helena Westermarckin pitkä tutkielma Wacklinista. Olemme yrittäneet…

Kysytty

Saara Wacklinin kirjan "Sata muistelmaa Pohjanmaalta" vuoden 1924 painoksen alussa on Helena Westermarckin pitkä tutkielma Wacklinista. Olemme yrittäneet löytää vastaavaa tekstiä ruotsiksi, mutta toistaiseksi on tullut vastaan vain vuoden 1919 ruotsinkielinen painos, jonka esipuhe on puolitoista sivua. Fennican kautta ei ole löytynyt tietuetta, joka mainitsisi Westermarckin esipuheen sivumäärän - paitsi juuri suomenkielisen 1924 painoksen. Voiko tätä esipuhetta/tutkielmaa löytää mistään ruotsiksi?

Vastaus

Vastattu

Esipuhe löytyy Sara Wacklin: Hundrade minnen från Österbotten 1919, kustantamo Schildt.