Saanko julkaista kaverini bändin soittamia cover-kappaleita itse kuvaamillani videoilla youtubessa ilman kappaleiden alkuperäisten tekijöiden lupia (tai…

Kysytty

Saanko julkaista kaverini bändin soittamia cover-kappaleita itse kuvaamillani videoilla youtubessa ilman kappaleiden alkuperäisten tekijöiden lupia (tai korvauksia)? Bändiltä olen jo kysynyt.

Vastaus

Vastattu

Teoston sivuilla sanotaan, että cover-biisin saa esittää julkisesti ja tallentaa levylle ilman tekijän suostumusta, jos noudattaa alkuperäistä sanoitusta, sävellystä ja sovitusta. Kappaleen muuntelu ilman lupaa on kuitenkin kiellettyä. Oman cover-version yhteydessä on hyvä ilmoittaa myös kappaleen alkuperäisten tekijöiden nimet (säveltäjät, sanoittajat, sovittajat ja kustantajat).

Lähde

Teosto: Haluan julkaista cover-biisin. Tarvitsenko siihen luvan? https://www.teosto.fi/usein-kysyttya/#haluan-julkaista-cover-biisin-tar…

1 ääntä

Kommentit

Mitenkähän arvioidaan onko sovitus sama?