Saako taksinkuljettajalla ja taksissa kulkevalla asiakkaalla olla liiankin lämpimät välit keskenään? Sairaalaan saatellessa pitää oikein takapuolesta…

Kysytty

Saako taksinkuljettajalla ja taksissa kulkevalla asiakkaalla olla liiankin lämpimät välit keskenään? Sairaalaan saatellessa pitää oikein takapuolesta puristella? Tämä vaikuttaa minun mielestäni asiakkaan hyväksikäytöltä.

Vastaus

Vastattu

Jos kyseessä on pelkkä asiakassuhde henkilöiden välillä niin ei kuulosta asialliselta käytökseltä. Poliisin sivuilla seksuaalinen ahdistelu määritellään näin:

"Lain mukaan seksuaalisella ahdistelulla tarkoitetaan koskettelemalla tehtyä seksuaalista itsemääräämisoikeutta loukkaavaa tekoa.

Käytännössä seksuaalinen ahdistelu on ei-toivottua vartalon koskettamista, esimerkiksi pakaroiden taputtelua, rintojen kourimista, sivelyä tai muuta kähmintää. Ahdistelu voi tapahtua missä vain ja tekijä voi olla tuttu tai tuntematon."

Jos sinua itseäsi on häiritty tai tiedät, että jotakuta toista on häiritty, niin siitä voi tehdä rikosilmoituksen tai antaa poliisille vihjeen. Apua saa myös Rikosuhripäivystyksestä.

Lähde:

https://poliisi.fi/seksuaalirikokset