Saako Suomesta mistään portugalinkielisiä painettuja lehtiä?

Kysytty

Saako Suomesta mistään portugalinkielisiä painettuja lehtiä?

Vastaus

Vastattu

Finna.fi -palvelun hakutoiminnolla voi hakea niin yleisten kirjastojen, korkeakoulukirjastojen kuin erikoiskirjastojenkin aineistoja. Valitsemalla hakuehdoksi portugalin kielen sekä aikakauslehdet, vaikuttaa siltä, että suomalaisiin kirjastoihin ei tilata portugalinkielisiä painettuja lehtiä. Hakutuloksista (linkki alla) nähdään, että kirjastoissa on tarjolla esimerkiksi suomalaista teollisuutta tai tiettyä tieteenalaa koskevia lehtiä, ei kuitenkaan aivan uusimpia sellaisia.

https://finna.fi/Search/Results?sort=main_date_str+desc%2Cid+asc&filter%5B%5D=%7Elanguage%3A%22por%22&filter%5B%5D=%7Eformat_ext_str_mv%3A%220%2FJournal%2F%22&join=AND&bool0%5B%5D=AND&lookfor0%5B%5D=aikakauslehti&type0%5B%5D=AllFields

Lastu-kirjastojen asiakkaat voivat hyödyntää elektronisia lehtiä tarjoavaa PressReader -palvelua, jossa on tarjolla myös portugalinkielisiä lehtiä. Palvelua voi käyttää myös kotoa käsin. Tarkemmat ohjeet palvelun käyttöön löydät verkkokirjastosta: https://lastu.finna.fi/Content/eaineistot

Mikäli haluaisit ostaa portugalinkielisiä lehtiä, kannattaa niiden saatavuutta tiedustella kirjakaupoista.